Online marketing

Online marketing is het promoten van producten en of diensten op het internet. Het doel is door middel van online marketing deze producten of diensten te verkopen aan online gebruikers.

Online marketing heeft er verder voor gezorgd dat professionele marketing steeds toegankelijker is voor grote en kleine bedrijven. Er zijn veel verschillende vormen van online marketing. Online marketing wordt nu al veel ingezet door middel van online campagnes die bedrijven opzetten.

Geschiedenis

In 1994 kwam de eerste webwinkel voor e-commerce online, de eerste online bestellingen kwamen binnen voor de Retail sector. In 1998 kwam de zoekmachine Google tot leven door twee studenten, dit is op de dag van vandaag nog steeds een van de meest bekende zoekmachines, zoekmachines zijn een belangrijk onderdeel voor online marketing. Vroeger kwam online marketing minder voor, omdat het internet toen ook minder goed beveiligd was. Tegenwoordig zijn er meer dan 70.000 webshops online in Nederland.

Opleiding of training

Om online marketing onder de knie te krijgen is het mogelijk om hiervoor een kortdurende opleiding of training te volgen. Deze trainingen zijn vaak op afstand te volgen via een online thuisstudie, dit is voor vele mensen een groot voordeel dat ze op een eigen tempo dezelfde mijlpalen bepalen als mensen die wel aanwezig zijn op de trainingsdagen. Lectric is hier een goed voorbeeld van, dit bedrijf biedt volledige HBO opleidingen aan maar ook Masteropleidingen of eendaagse trainingen. Ook via NTI (Nederlandse Talen Instituut) is het mogelijk om een opleiding te volgen, je kiest hierbij zelf hoe lang je erover wilt doen en uiteindelijk is het mogelijk om hierdoor een diploma te krijgen.

De toekomst

Online marketing wordt steeds belangrijker, vele mensen doen allerlei zaken via het internet, bedrijven moeten hier op in spelen door reclames bijvoorbeeld via sociale media kanalen te laten gaan, zo zien meer mensen het. Vele bedrijven gaan online verder omdat hier een groot gedeelte van het publiek nu zit. De fysieke winkels verdwijnen langzaam en gaan over op webshops. Bedrijven gebruiken sociale media intensiever om zo de online marketing een boost te geven. Online marketing is verder een goed middel omdat alles opgeslagen word, resultaten zijn sneller en makkelijk te bekijken.

Online marketing maakt het mogelijk voor zowel bedrijven als zelfstandig ondernemers hun diensten te tonen aan een groot publiek. Producten verkopen is 24 uur per dag mogelijk, het internet slaapt niet en wordt ook niet aan het eind van de dag gesloten, hierdoor is er een constante stroom aan verkoop.

Online Marketing is dus een belangrijk onderdeel om zo tot de verkoop van producten en diensten online te komen.

Online marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *